معرفی تاپ ترین ها

معرفی تاپ ترین های هر حوزه

معرفی تاپ ترین ها

معرفی تاپ ترین های هر حوزه

در اینجا ما به معرفی بهترین و باکیفیت ترین موضوعات می پردازیم و سعی در معرفی تاپ ترین های هر حوزه داریم.

 

جوش سر سیاه یکی از مشکلاتی است که اغلب خانم ها و آقایان با آن روبرو هستند. این عارضه ممکن است به دلایلی همانند اختلالات هورمونی، مراقبت نکردن از پوست و غیره به وجود آیند. برخی افراد تصور می‌کنند که با لایه برداری پوست می‌توانند از شر جوش سر سیاه راحت شوند اما در اصل این روش جز آسیب رساندن به پوست نتیجه ای نخواهد داشت. برای درمان جوش صورت روش های مختلفی وجود دارد. ما در این مقاله قصد داریم ۸ روش خانگی موثر را برای جلوگیری و درمان جوش سرسیاه بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

 

 

علت به وجود آمدن جوش سرسیاه

جوش های سر سیاه دسته ای از جوش ها می باشند که بسیار ریز بوده و ممکن است در هر کجای بدن نمایان شوند اما بیشترین منطقه ای که مستعد ایجاد این جوش ها است، صورت و نواحی بینی است. بر روی این نوع از پوست ها هیچ گونه لایه اضافی وجود ندارد. به عبارت دیگر جوش های مذکور در لایه خارجی پوست به وجود می آیند. به همین دلیل چون در برابر انواع آلودگی ها قرار دارند، غالبا به رنگ تیره می باشند. جوش سر سیاه در افرادی که پوست های چرب دارند یا افرادی که دارای منافذ بزرگ پوستی هستند، شایع تر است. به طور کلی این عارضه ممکن است به یکی از دلایل زیر رخ دهد:

 

  • مشکلات هورمونی
  • تمیز ننمودن صورت شب ها قبل از خواب
  • حضور مستمر در مناطقی که سموم و آلاینده های بسیاری در آن وجود دارد
  • عوامل ژنتیکی
  • تغذیه نامناسب

 

امروزه روش های مختلفی اعم از استفاده از کرم های شیمیایی گرفته تا روش های خانگی قادر هستند تا این جوش ها را از بین ببرند. لذا در ادامه روش های خانگی از بین بردن این جوش ها بیان می شود.

 

 

 

روش های خانگی برای از بین بردن جوش سرسیاه

۱. جوش شیرین به همراه روغن نارگیل

ماسک جوش شیرین و روغن نارگیل یک لایه بردار ملاسم است که می تواند به راحتی این جوش ها را از بین ببرد. در همین راستا ابتدا لازم است تا در حمام پوست صورت را به خوبی شسته و تمیز نمایید. در گام بعدی که منافذ پوست باز شدند، می بایست یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را به همراه یک قاشق غذاخوری جوش شیرین به خوبی مخلوط نمایید تا یک خمیر یک دست به وجود آید. سپس می توانید آن را بر روی پوست خود ماساژ دهید. به عنوان آخرین مرحله صورت خود را با آب سرد ماساژ داده و خشک نمایید. این ترکیب می تواندهم پوست شما را مرطوب سازد و هم جوش سر سیاه را از بین ببرد.

 

 

جوش سرسیاه بینی

 

۲. سفیده تخم مرغ

ماسک سفیده تخم مرغ نیز چنانچه دو بار در هفته استفاده شود، قادر است تا جوش های سر سیاه را از بین ببرد. برای تهیه این ماسک شما نیاز به سه سفیده تخم مرغ دارید. در گام اول لازم است تا یک سفیده تخم مرغ را بر روی پوست خود قرار داده و بر روی آن یک لایه دستمال کاغذی قرار دهید.

سپس بر روی آن یک سفیده دیگر گذاشته و مجدد بر روی آن یک دستمال مجزا قرار دهید. این مرحله را با سفیده سوم نیز انجام دهید. در نظر داشته باشید که قبل از برداشتن هر لایه دستمال اجازه دهید تا سفیده ها به خوبی خشک شوند. در نهایت می توانید صورت خود را با آب ولرم شسته و تمیز نمایید.

 

 

 

۳. ماسک لیمو و شکر

لیمو و شکر به راحتی می توانند سموم پوست شما را از بین برده و آن را تمیز نمایند. از سوی دیگر این ماسک قادر است تا به عنوان یک پاک کننده عمل نماید. معمولا این ماسک را شب هنگام استفاده می نمایند زیرا استفاده از لیمو بر روی پوست صورت هنگام روز، موجب می شود تا لکه های قهوه ای بر روی پوست ایجاد شود.

 

برای تهیه این ماسک صورت لازم است تا آب یک لیمو را به همراه یک قاشق غذاخوری شکر به خوبی با یکدیگر مخلوط نمایید تا یک خمیر یک دست به وجود آید. سپس از این ماسک بر روی بخش هایی از صورت که دارای جوش های سر سیاه است، مالیده و به خوبی آن را ماساژ دهید. اجازه دهید تا ماسک به مدت ۱۰ دقیقه باقی بماند. سپس صورت خود را با آب سرد شسته و تمیز نمایید.

 

درمان جوش سرسیاه بینی

 

۸. لیمو، نمک، و عسل

خاصیت سفت کنندگی لیمو باعث کاهش چربی می‌شود، در حالیکه دانه‌های ریز نمک به عنوان یک اسکراب پوست غیر ساینده عمل می‌کنند. عسل پوست شما را مرطوب کرده و به دفع میکروب‌ها کمک می‌کند. با این سه ماده خمیر درست کنید و روی جوش‌های سرسیاه خود بگذارید. بعد از ۵ دقیقه با حرکات دورانی به آرامی یک دقیقه اسکراب کنید و بگذارید ۵ دقیقه دیگر بماند. سپس با آب گرم بشویید. این کار را هفته‌ای سه بار انجام دهید.

 

 

 

۴. ماسک خاک رس

ماسک خاک رس که برای درمان جوش سرسیاه بسیار مفید است در اکثر فروشگاه های ارائه دهنده لوازم آرایشی و بهداشتی موجود است. برای تهیه این ماسک لازم است تا ۱ قاشق غذاخوری از خاک رس را به همراه ۱ قاشق غذاخوری آب مخلوط نمایید.

سپس آن را بر روی صورت خود به صورت دورانی حرکت دهید. در گام بعد لازم است تا این مخلوط به مدت ۱۵ دقیقه بر روی صورت باقی بماند و در نهایت با آب ولرم شسته شود. استفاده از این ماسک به مدت ۱ الی بار در هفته می تواند مفید باشد.

 

 

 

۶. گوجه فرنگی

گوحه فرنگی یک داروی طبیعی است که می‌تواند برای جوش‌های سرسیاه شما معجزه کند. فقط باید قبل از خواب تفاله گوجه فرنگی را روی جوش‌های سرسیاه خود بمالید و صبح روز بعد آن را بشویید.

گوجه فرنگی همچنین دارای خواص ضد باکتریایی است که جوش های سرسیاه را خشک می‌کند. به علاوه، گوجه فرنگی یک لایه بردار عالی است و خواص اسیدی آن به تخلیه منافذ پوست کمک می‌کند.

 

درمان جوش سرسیاه زیر پوستی

 

۷. پودر دارچین

از پودر دارچین می‌توان برای جلوگیری و همچنین از بین بردن جوش های سرسیاه استفاده کرد. با مخلوط کردن یک قاشق غذاخوری پودر دارچین و آبلیمو شروع کنید. همچنین می‌توانید کمی پودر زردچوبه نیز به آن اضافه کنید.

این خمیر را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی صورت خود بمالید و آن را با آب معمولی بشویید. دارچین به سفت شدن منافذ و بهبود گردش خون کمک می‌کند. آب لیمو دارای خواص ضد باکتریایی است که به درمان جوش سرسیاه، آکنه و جوش های سر سفید کمک می‌کند.

 

 

 

۵. چای سبز

نیازی به تأکید بر فواید چای سبز نیست. وقتی چای سبز را روی صورت خود قرار می‌دهید، آنتی اکسیدان های موجود در آن به از بین بردن ناخالصی‌ها و پاک شدن جوش‌های سرسیاه کمک می‌کنند.

تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که یک قاشق غذاخوری برگ چای سبز خشک را با آب مخلوط کرده و یک خمیر غلیظ درست کنید. آن را به مدت حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی جوش های سرسیاه بمالید و سپس با آب ولرم بشویید.

 

 

 

چگونه از جوش های سرسیاه جلوگیری کنیم؟

در حالی که برای درمان جوش سرسیاه خود تلاش می‌کنید، باید از بوجود آمدن دوباره آن‌ها نیز جلوگیری کنید. در ادامه به چند توصیه موثر برای جلوگیری از جوش های سرسیاه اشاره کرده ایم:

 

درمان جوش سرسیاه در خانه

 

۱. پوست خود را تمیز نگه دارید

تمیز نگه داشتن پوست تا حد زیادی باعث جلوگیری از ایجاد جوش های سرسیاه و سایر انواع جوش می‌شود. صورت خود را هرروز با یک پاک کننده صورت ملایم، در ابتدا و انتهای روز بشویید. علاوه بر این، تمیز کردن پوست از چربی بسیار مهم است.

زیرا اگر چربی روی صورت زیاد باشد روی منافذ پوست جمع شده و آن‌ها را مسدود می‌کند. برای پاک کردن صورت خود از چربی های اضافی می‌توانید با استفاده از اسکراب صورت یک یا دو بار در هفته، بسته به نوع پوست، پوست خود را لایه برداری کنید.

 

 

۲. پوست خود را مرطوب کنید

پس از هر بار شستشو با استفاده از مرطوب کننده مناسب رطوبت پوست خود را جبران کنید. به خاطر داشته باشید که از مرطوب کننده‌های غیر کمدوژنیک استفاده کنید تا منافذ پوست را مسدود نکند.

 

 

 

۳. از اسید سالیسیلیک استفاده کنید

استفاده از کرم‌ها یا ژل‌های پوستی حاوی اسید سالیسیلیک می‌تواند از بروز جوش‌های سرسیاه جلوگیری کند. سالیسیلیک اسید نوعی ماده شیمیایی است که اغلب در کرم‌های ضد جوش و آکنه استفاده می‌شود.

این دارو همچنین برای کمک به از بین بردن لایه خارجی پوست استفاده می شود و اغلب برای درمان زگیل، پسوریازیس، شوره سر، و آکنه استفاده می‌شود. استفاده از کرم‌های حاوی سالیسیلیک می‌تواند با لایه برداری از لایه خارجی، پوست شما را شاداب و تمیز نگه دارد. بنابراین می‌تواند از بروز جوش های سر سیاه جبوگیری کند.

 

 

 

 

 

 

منبع : دترلند

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۲/۰۹
cosmetic sanitary

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی